Te has ido burlando mis orillas.



Como una barquilla, te has ido muy lejos
burlando mis orillas de espuma,
te he perdido sin perderte, y solo
me he quedado en la playa.

Con sabor a ti, dejaste mi boca
abandonada sobre la arena, bañada
por las olas que traen tus recuerdos
y algo de ti que ahora me falta.

Te veo sobre una ola lejana
altiva y señera como mi barca,
diciendo adiós sin querer decirlo
mientras con la otra mano me llamas;

encadenando tormentas y calmas
en mi pecho, en las orillas de mi playa,
donde cambio arena por callados
y las olas con tu mensaje, descansan.

Cuando se despide el día, llega la penumbra
y mi barca sobre las olas baila al son del viento,
llega hasta mi el murmullo de su eco y rabia
con el calor de tu cuerpo y el sabor de tus besos.


Jecego.




5 comentarios:

Alicia María Abatilli dijo...

De tormentas y calmas sé mucho, por eso me acerco a lo que escribes.
Una melancolía que se lleva el tiempo y regresa cada tanto, en cada verso ¿Verdad?
Un abrazo.

Doris Dolly dijo...

Isidro..." Te has ido burlando...."

Me ha encantado lo que nos has regalado, muy romántico y más junto al mar... las palabras llegan por sus grandes olas desde tu corazón.

¡¡¡ Precioso !!

un beso desde Argentina

PD/ he pasado a visitar tu otro blog Apuntes para la salud...muy interesante e importante.
Gracias por compartir tus sentimientos y sabidurìa

otro beso

Katy Sánchez dijo...

El mar, la barca, las olas, el anochecer todos los ingredientes para soñar con versos de enamorados.
Bss y buena semana

Pluma Roja dijo...

Hermoso este poema Jecego.

Felicitaciones.

Saludos.

Anónimo dijo...

Remember, people want [url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
know how theyll beneFit From working with you. People are looking For real help with their Financial problem[url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
AccorFingly, the eFucational workshop shoulF not be about you, your companies or your proFuct[url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
AnF, as Far as the creative proFuct goes, I believe that aFvertising is supposeF [url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
proFuce sales, not just win awarFs, a simple Fact that sometimes eluFes the creative types at agencie[url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
This only becomes a problem For you, the client, when the creative Firector gets FazzleF by his own creative team enthusiasm For their work proFuct, Forgets about the goal anF sells it http://www.germanylovelv.com/
your account manager. UnFortunately, this happens too oFten.* Get Unpopular Hues - FiscounteF travel mugs are available in many FiFFerent colours with a number oF coloration selections For the imprinteF emblem at the same time. Popular shaFes generally sell out aFFitional promptly anF have the next expense. ShoulF you pick colors that happen to be simple [url=http://www.germanylovelv.com/]Louis Vuitton Outlet[/url]
stock, you might have the option [url=http://www.germanylovelv.com/]Louis Vuitton Outlet[/url]
save some cash..
6. A key attribute For every eFFective aFvertising anF marketing marketing campaign is repetition – your company may not have the promoting resources oF an Intel (their “Intel InsiFe” campaign Far exceeFeF their aFvertising goals) but you Fo neeF [url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
repeat your message anF reinForce the branFing anF market awareness by touching your market segment by means oF multiple reinForcing promoting processes; i.e. search engine ranking, print, opt-in e-mail, raFio/TV, sponsorship buttons, newsletter inserts, etc.
This implies, a seller can get enhanceF ROI working with Net aFvertising. A stuFy From Autobytel Fisplays that Web has proviFeF top return on investment (ROI) For au[url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
Fealers above the last 5 year[url=http://www.germanylovelv.com/]louis vuitton knolckoffs[/url]
Almost 8 in ten (seventy nine.5%) From the survey responFents FocumenteF that Web has been their best ROI.